KAMIL PIERWSZY, AGA ANTKOWIAK, WITEK ORSKI



Obraz jest tylko pretekstem




Zaproszeni goście oraz ich wystąpienia:

Kamil Pierwszy / Wpływ fotografii na świadomość  

Zdaje się, że fotografia tworzy pozory w naszej postawie. Od dziecka uczymy się śmiać, gdy przed naszą twarzą pojawia się aparat fotograficzny. Czy nie jest jednak tak, że owa „puszka” wymusza na nas pogłębiony kontakt z rzeczywistością? Jak wpływa to na nasz odbiór rzeczywistości oraz na świadomość?

(ur. 1987) – studiował antropologię kulturową na Uniwersytecie Wrocławskim. W 2013 r. założył niezależne wydawnictwo Zwykła Maps. Rok później opublikował pierwszą publikację-mapę „Countenance Map”. Od 2017 prowadzi galerię w Warszawie — Serce Człowieka (LAW). W wolnych chwilach zajmuje się jubilerstwem. Twórczość Kamila Pierwszego koncentruje się na życiu. Medium, z którego wywodzi swoje początki twórcze to fotografia, która wymusza wyjście człowieka poza jego strefę komfortu — wyjście „na zewnątrz”. Fotografia jednak nie stanowi głównej płaszczyzny, po której porusza się artysta.
kamilpierwszy.pl
Instagram


Aga Antkowiak / The Past Cannot Serve As Future Anymore. Performatywność fotografii 

Podczas wystąpienia zaprezentowane zostały trzy projekty: The Past Cannot Serve as Future Anymore (2018), 100% Actual (2017) oraz History Brush (2017).

(ur. w 1990) – absolwentka fotografii na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu (2017) oraz kulturoznawstwa na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza (2014). Od 2017 roku asystentka w Pracowni Fotografii prof. Piotra Wołyńskiego na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu. Posługuje się różnymi technikami. Zestawiając ze sobą krańcowe przeciwieństwa stawia wyzwanie pojmowaniu granic fotografii. Od 2018 roku założycielka wraz z Anastasią Pataridze i Martą Szypulską kolektywu ATM, w którym realizuje z pozoru utopijne pomysły.
Instagram


Witek Orski / Abstrakcja w fotografii 

Abstrakcja fotograficzna jest niemożliwa. Wszelka fotografia jest abstrakcją. Zdjęcia bywają „abstrakcyjne” w sensie metaforycznym. Foto-abstrakcja jest formalizmem, badającym granice medium. Badanie granic fotograficznego medium jest polityczne. Każde z tych zdań jest prawdziwe zależnie od przyjmowanej definicji pojęcia „fotografii”. Żeby było zabawniej, samo pojęcie jest oczywiście abstraktem.

(ur. 1985) – artysta wizualny i fotograf. Tworzy zdjęcia, instalacje fotograficzne i obiekty. Jego praktykę artystyczną można określić jako fotografię post-konceptualną. Absolwent Wydziału Filozofii na Uniwersytecie Warszawskim, wykładowca na Wydziale Malarstwa i Nowych Mediów na Akademii Sztuki w Szczecinie. Mieszka i pracuje w Warszawie. Prace prezentował na licznych wystawach w Polsce, m.in. w Muzeum Sztuki Nowoczesnej, Zachęcie Narodowej Galerii Sztuki, Centrum Sztuki Współczesnej, Galerii Arsenał w Białymstoku, BWA w Zielonej Górze, MOCAK-u oraz za granicą w Berlinie, Budapeszcie, Bratysławie, Dusseldorfie, Kopenhadze, Nowym Jorku, Tokio, Turynie i Paryżu.
witekorski.com


Dyskusja moderowana przez Magdalenę Żołędź.


PARTNERZY PROJEKTU: Postmedium01 GalleryProwincjaManowce Kultury